הקולוסיאום - Colosseum

האמפיתיאטרון הגדול ביותר בתקופת האימפריה הרומית

15 קומות שלמות, שמונים שערים ליציאת הצופים, קומה תת קרקעית עם מעלית להעלאת בעלי חיים אל הזירה- את כל אלה כלל האמפיתיאטרון הגדול ביותר בעולם עוד לפני כאלפיים שנה! עד היום לומדים במקומות רבים בעולם על הטכניקות בהן השתמשו אז הרומאים בכדי ליישמן בבניית אצטדיונים מודרניים.

עקוף את התור - כרטיס משולב לקולוסיאום וגבעת פלטין >>

מבנה הקולוסיאום ברומא

הקולוסיאום הוא מבנה עצום שנועד כל כולו לבידור. אצלנו היום ישנן שלל תכניות טלוויזיה, כולל תכניות ריאליטי בהן אפשר לעקוב אחר מתמודדים  וגם לקבוע במידה רבה את גורלם בתכנית. מסתבר שריאליטי היה כבר ברומא העתיקה. תכניות הריאליטי היו אז גלדיאטורים והצבעות הקהל שנעשו באמצעות הרמת מטפחת קבעו לא רק האם ישאר המתמודד בתכנית אלא גם האם ישאר בחיים...

כן, את רומא  העתיקה אפיין שילוב של חוכמה וטכניקה אדירים יחד עם אכזריות רבה.

עקוף את התור - כרטיס משולב לקולוסיאום וגבעת פלטין >>

שמונה שנים של בניה

הקולוסיאום (Colosseum) הוא מבנה ענק. בנוסף להיותו בגובה של בניין רב קומות, גם שטחו הוא גדול מאוד. הוא נבנה במשך שמונה שנים במקום בו היה ארמונו של הקיסר נרו, הקיסר שהיה שנוא על העם הרומאי.

בניית הקולוסיאום היתה ניסיון של השלטון החדש ליצור אהדה אליו. המקום יכל להכיל 50000 איש- כמות עצומה של אנשים במקום אחד, בוודאי במונחים של לפני אלפיים שנה. תארו לכם את עצמכם יושבים על אחת הטריבונות. אם הייתם בני אצולה התמזל מזלכם לשבת על שתי הטריבונות התחתונות. אם לא, מקומכם היה גבוה יותר. אם במקרה הייתם הקיסר, הייתם יושבים על הפודיום- יציע הכבוד שהיה תא נפרד.

בקולוסאום התקיימו מגוון מופעים, החל ממלחמות גלדיאטורים, דרך מלחמות נמרים, פילים, אריות ושוורים (מלחמות שוורים, מסתבר, לא היו רק בספרד...). רבים קיפחו את חייהם על זירת הקולוסאום אך הרומאים ראו זאת בתור בידור להמונים...

עקוף את התור - כרטיס משולב לקולוסיאום וגבעת פלטין >>

תמונה של שרידי הקולוסיאום

אזור שוקק חיים אז והיום

אמנם היום הקולוסיאום רחוק מלהיות בנוי במלואו. רעידות אדמה, פגעי מזג אוויר, וגם העובדה שנלקחו ממנו אבנים לצורך בניית ארמונות לאצילי רומא או כנסיות פגעה ביציבותו. עדיין, גם באמצעות הסתכלות על המבנה החלקי ניתן לדמיין את המבנה המלא והעגול על גובהו הרב, שעריו הרבים, החלק התת קרקעי בו הוחזקו החיות ששימשו לקרבות ושהועלו במעלית אל הזירה.

הקולוסאום היום, ממש כמו ברומא העתיקה, הוא מקום הומה ותוסס תמיד, מלא בתיירים ובדוכני מזכרות (תחסכו לכם ותקנו מזכרת במקום אחר), דוכני אוכל ושתיה ובשעות הלילה המקום מואר באור הנותן לו מראה קסום וניתן גם לערוך סיור לילי.

מבנה הקולוסיאום מוקף בתיירים ברומא

סיור מרתק להיסטוריה של רומא

ביקור בקולוסאום ברומא הוא אחת מאתרי החובה של כל מטייל ברומא, הכניסה לשטח הקולוסאום מחוייבת בכרטיס ומחוץ למתחם משתרך תור ארוך, לכן כדאי להזמין כרטיסים מראש

יחד עם זאת מומלץ לקחת סיור מודרך בקולוסיאום ובפורום בליווי הסבר על ההיסטוריה המרתקת של המקום, כיצד זה פעל ואיפה היה ממוקם כל פרט.

עקוף את התור - כרטיס משולב לקולוסיאום וגבעת פלטין >>

סמוך למבנה הקולוסיאום תראו שחקנים לבושים בלבוש רומא העתיקה. השחקנים יציעו לכם להצטלם איתם תמורה סכום סימלי. (לרוב מדובר באירו אחד) 

מבנה הקולוסיאום בשקיעה

 

כתבות שאולי יעניינו אותך