מזרקת טרווי - Trevi Fountain

באר המשאלות

את מזרקת טרווי או פונטנה דה טרווי רבים מכירים בתור מזרקת המשאלות של רומא. במזרקה זו, יותר מאשר במזרקות אחרות ברומא, תוכלו לראות שלל מטבעות הטבולים בתוך המים. המטבעות הם לאו דווקא מטבעות מקומיים. ניתן למצוא מטבעות מכל העולם כי האמונה לגבי זריקת המטבעות קשורה דווקא לתיירים.

זריקת מטבע אחד על פי הסיפורים והאמונות תביא את אותו תייר לרומא פעם נוספת. זריקת מטבע שני תביא לכך שמשאלה אותה יבקש בזמן השלכת המטבע תתגשם. אף אחד לא יפספס את ההזדמנות להגשים משאלה ולכן למרות יופיה של המזרקה והפסלים המעטרים אותה, המטבעות שבתחתית הם חלק בלתי נפרד ממנה. אזור טרווי הוא שוקק ומלא כל הזמן במקומיים ותיירים שבאים לזרוק מטבע ולראות את המזרקה היפה.

מזרקת טרווי רומא

כל הדרכים מובילות לטרווי

מזרקת טרווי (Trevi Fountain) נקראת על שם השכונה בה היא ממוקמת- שכונת טרווי. זהו אזור מרכזי מאוד עוד מהתקופה העתיקה. זהו המקום בו נפגשו שלוש הדרכים הראשיות המובילות לרומא. המקום בו נבנתה המזרקה היה בעבר מאגר מים. במאגר נאספו מים אשר הובלו באמצעות אמת המים ממעיין הנמצא מחוץ לעיר. המעיין סיפק מים לתושבי רומא.

המזרקה נבנתה במקום במאה ה- 15 ביוזמת האפיפיור באותה תקופה. אפיפיורים אהבו להלל ולשבח את שלטון הנצרות באמצעות בניית כנסיות והקמת מזרקות. את המזרקה שאנו רואים היום בנו כמאתיים שנה מאוחר יותר מן המזרקה המקורית. גם המזרקה החדשה נבנתה בהוראתו של האפיפיור באותה תקופה.

מזרקת טרווי בעיר רומא

ים ואוקיינוס בלב רומא

אמנם רומא לא שוכנת סמוך לים, אך במזרקת טרווי תמצאו שפע של אלמנטים הקשורים לים ודמויות ימיות מן המיתולוגיה. במזרקה ישנם מספר פסלים, אחד מהם של אוקיינוס שהיה אל הים בתקופה מסוימת הדוהר במרכבה הרתומה לסוס ים ושל האל נפטון שהחליף אותו. שתי הדמויות המרשימות מסמלות את השליטה בימים ובאוקיינוסים. מעל הפסלים של הדמויות המיתולוגיות ישנם תבליטי אבן המציינים אירועים שהתרחשו כמו מציאת המעיין שממנו הובלו המים באמת המים אל העיר.

בסמוך למזרקה נמצא ארמון פולי המרשים. הארמון מזכיר במבנה שלו את שער קונסטנטין. המזרקה, הארמון ותעלות המים המובילות מים מן המזרקה הם יפהפיים כל הזמן, אך באופן מיוחד הם בעלי יופי קסום כאשר הם מוארים בלילה.

פסלים במזרקת טרווי - אל הים, נפטון / פוסידון ועוד

 

כתבות שאולי יעניינו אותך